sâmbătă, 10 octombrie 2009

red faction: guerrilla

gen: third person shooter (and more)

in asteptarea lui borderlands (20 oct :D) si injurand ca alpha protocol a fost amanat, am decis acum vreo saptamana, poate doua, sa instalez red faction: guerrilla. vazusem poze pe net, chiar si cateva filmulete, dar nu reusisera sa ma convinga prin nimic. o lume in care poti distruge peisajul era ceea ce-mi inspira neincrederea in engine-ul grafic. ma gandeam ca e un fel de blood 2, pentru cei ce mai tin minte shooterul de acum vreo 10 ani. arata bine, dar pare facut din carton.

a doua chestie care m-a lasat oarecum rece a fost atmosfera rosiatica din toate pozele si toate filmuletele. ok, sunt pe marte, dar chiar trebuie ca totul sa arate la fel?

si apoi am instalat jocul. 2 minutes in, am avut senzatia unei surprize extrem de placute. engine-ul era solid, avea feeling, era real. lumea aia rosie era frumoasa si lucrata ingrijit, in detaliu. ma gandeam ca poate, poate, jocul asta nu va fi doar unul de umplut timpul.

tot plimbandu-ma pe-acolo deodata s-a facut noapte, ocazie cu care am facut screenshot-ul asta:



de obicei scriu o recenzie doar dupa ce termin jocul. fac o exceptie de data asta, nu am terminat nici macar capitolul doi din cele sase, si s-ar putea sa mai dureze.
ca sa lamurim introducerea: jocul e fain. e chiar foarte fain. tot ce faci in el are un feeling aparte, dar in acelasi timp extrem de bine ancorat in lumea in care te afli si in povestea pe care o dezvolta "red faction".

dupa cum spuneam, jocul are sase capitole. sau sase zone diferite ale hartii. asta nu inseamna ca esti restrictionat in vreun fel, poti sa te plimbi de la inceput pe oriunde ai chef.
in fiecare capitol ai cateva misiuni obligatorii, o gramada de misiuni optionale si de asemenea optiunea de a te plimba singur, distrugand tot ce-ti sta in cale.

ce e fain in mod deosebit: esti un inginer venit pe marte sa lucreze, te trezesti intrat intr-o factiune a rebelilor pentru eliberarea planetei de sub tirania EDF-ului, adica a armatei, observi ca povestea se complica, in scena aparand si acei banditi, si nu esti decat la inceput. jocul e mare. chiar mare.

bonus: majoritatea jocurilor au ca arma de inceput un pistol cu munitie infinita (quake2) sau un topor (quake) sau o drujba(doom, serious sam second encounter) sau un cutit sau whatever.
red faction: guerrilla are ca arma de inceput un baros :D si credeti-ma, o sa-l folositi. trece prin ziduri ca prin branza, face usi oriunde, plus ca darami o cladire in sub 2 minute :D

go play!

Niciun comentariu: