duminică, 2 mai 2010

Frivolitate lecturistica

Probabil ca fiecare cititor are tipul sau de carti pe care le citeste pe nerasuflate. Daca pentru unii sunt sf-urile, sau romanele de dragoste sau mai stiu eu ce pentru mine sunt cartile ' istorice' care redau viata unui personaj real si intrigile epocii specifice, gen " Surorile Boleyn", iar mai nou " Fascinanta Martha Bibescu si lumea ei" de Christine Sutherland, aparuta la editura Vivaldi.

Indiferent pe cate jurnale personale, documente istorice, cercetari de arhive si scrisori sunt bazate aceste romane ele raman totusi la granita dintre istorie si fantezie, iar eu le devorez ca pe bomboanele fondante. Si la fel ca pe mai sus numitele zaharicale le consum rar si fara limita pana mi se termina punga sau cartea, nu de alta dar mi se face rau si mi se umple creierul de intrigi si pasiuni trecute la fel ca lui Don Quixote de cavaleri si fapte eroice.

Niciun comentariu: