joi, 25 februarie 2010

şu a la crem

am sacra datorie in aceste momente de a va povesti deszpre chestiile astea. sunt un fel de prajiturele facute dintr-un fel de crema/aluat bagata la cuptor pana se intareste, dupa care se taie in doo si se umple cu o alta crema. de unde si denumirea.

problema cu cuptorul nostru e ca nu poti baga in el mai mult de 3 tavi deodata. iar 3 tavi nu sunt nici pe departe de ajuns.




ma tot gandesc cum sa descriu gustul. yuki nu mananca asa ceva, iar eu practic le respir, 3 tavi mi-au ajuns 2 zile sau ceva de genul, in care am si dormit, am fost si la lucru (at the thing, adica). asadar ma tot gandesc cum sa va descriu gustul, si dupa zile intregi de gandire am ajuns la urmatoarea chestie.

they taste like baby angels :D

22 de comentarii:

brightie spunea...

:D is d-alea pe care le cumperi gata facute?

alex spunea...

de alea is, doar ca-s facute in casa astea. iar crema din mijloc e budinca de la dr oetker :D o alta slabiciune a mea

Andre spunea...

Deci daca nu puneti reteta eu vin peste voi si aduc si trei englezi beti :)

Am incercat si eu sa fac si au iesit cam nasol dar tot nu au tinut mult :D

YukiAme spunea...

andre: reteta este luata de aici si urmata pas cu pas:http://www.flickr.com/photos/26895189@N05/4275738503/

sa fiu a naibii de nu m-am chinuit cu motul ala :D
si cu mentiunea ca nu-i deloc o retata pt. incepatori cum zice laura:P

Andre spunea...

Aia cu incepatorii e ca bancurile cu pescari. Dar cred ca nu fac eu ceva cum trebuie caci nu vad decat pozele Laurei, nu si reteta.

Andre spunea...

Si ca tot vorbim de chouxuri

http://lepetitpatissier.files.wordpress.com/2008/08/croquembouche.jpg


(aici ar fi un emoticon care saliveaza :))

YukiAme spunea...

andr; mda, alea-s numai in chestii de zahar; eu as manca zaharul si al lasa suurile :P

Andre spunea...

Revin :)
Am google-it numele Laurei si am dat peste blogul ei unde am gasit si reteta de choux. Ieri am procedat cuceritoare cu reteta in mana si am executat misiunea. :)
A trebuit sa adaug un ou in plus de cele 6 din reteta ca altfel compozitia era de ghiulele.
AU IESIT! Si pentru ca Dr Otker nu are budinca din aia pe piata in UK am facut o crema/mousse de cioco cu unt cu brandy si coffee. Yhaaa :)

YukiAme spunea...

misto!! o sa caut si eu o crema sa fac sa le umplu, cred ca de asta nu le mananc, nu suport budincile alea :D

Andre spunea...

Eu am facut dupa reteta lui Raymond Blanc

170g/6oz good-quality dark chocolate, minimum 60 per cent cocoa solids, roughly chopped
7 free-range egg whites
¼ tsp lemon juice
40g/1½oz caster sugar (or 20g/½oz fructose)
Method

1. Melt the chocolate in a heatproof bowl set over a pan of simmering water (do not allow the base of the bowl to touch the water).
2. Whisk the egg whites and lemon juice in a large, clean bowl until very frothy.
3. Add the sugar, or fructose, and continue to whisk until firm peaks form when the whisk is removed.
4. When the chocolate has melted, remove the bowl from the heat. Whisk one-third of the egg whites into the melted chocolate quickly and vigorously, until thick and well combined.
5. Fold the remaining egg whites into the chocolate mixture, using a spatula, until all of the egg white has been completely incorporated into the chocolate.
6. Spoon the mousse mixture into four Martini glasses or four small ovenproof pudding bowls or ramekins. Chill in the fridge for 2-3 hours, or until set.

Am folosit 3 albusuri in loc de 7 si am adaugat la cioco topita unt cu aroma de brandy gata luat de la supermarket si o ceasca de expresso pentru aroma. Apoi am lasat la frigi si dupa cateva ore am umplut chouxurile reci.

alex spunea...

dar mie nu-mi plac cu cacao sau ciocolata, mie-mi place vanilia :)

Andre spunea...

Dar reteta nu era pentru tine Alex mancaciosu' ca tu il ai pe nenea Otker :P

La o adica o poti face cu cioco alba topita in loc de neagra si cu aroma de vanilie, asa e bine!!?

Andre spunea...

Ceva mai bun decat nenea Otker - creme patissiere, adevarata crema de eclere si chouxuri.

4 galbenusuri
100 gr zahar tos
25gr faina cernuta
350ml lapte
esenta de vanilie sau baton de vanilie

Se bat galbenusurile cu zaharul bine de tot, cand e gata se adauga faina.
Laptele se pune pe foc (cu batonul de vanilie taiat in doua), cand ajunge la fierbere se ia de pe foc si se pune putin cate putin peste galbenusuri amestecand cu telul sau mixerul continuu.
Tot laptele se incorporeaza in galbenusurile batute si apoi se pune la loc pe foc amestecand mereu pentru a nu se forma cocoloase pana se ingroasa, cam 2-3 minute.
Apoi se ia de pe foc si se adauga esenta de vanilie (daca nu s-a folosit baton).
Se lasa la racit acoperit ca sa nu formeze crusta.
Cand s-a racit crema trebuie batuta din nou inainte de folosire.

Yummmy!

YukiAme spunea...

da, cred ca asta-i crema de vanile a mamei, 10s :) e posibil s-o incerc destul de curand, sa vedem cum am timp :)

YukiAme spunea...

andre: am facut azi crema de vanile, dar am pus in loc de faina amidon :)

Andre spunea...

Da, se poate si cu amidon, mi se pare ca e 30gr pentru amidon cantitatea.
Cum a iesit??!?!?!? :)

YukiAme spunea...

super; cred ca in curand fac cremsnit :D :D

Andre spunea...

Si ai facut cremsnit? ;;)

YukiAme spunea...

andre: inca nu, dar e in plan :)

Andre spunea...

Io am facut astea duminica

http://picasaweb.google.com/lh/photo/_Fvipjp47kBr4SLTdNiqXw?feat=directlink

YukiAme spunea...

wow, pana si mie mi-au facut pofta :D :D
arata foarte misto si cred ca au fost si bune :)
eclerele le-ai facut din acelasi aluat, dar punandu-le mai lunguiet?

Andre spunea...

Da, si la crema de vanilie am adaugat cioco topita cu putin unt iar glazura e din zahar pudra cu cafea tare.
S-au mancat tare repede, trebuie sa mai fac :)