duminică, 15 noiembrie 2009

Tocanita

Ingrediente:

-o bucata carne porc
-cartofi- cati incap in oala si cati va plac
-o ceapa
-un morcov
-3 catei de usturoi
-2 ardei iuti
-condimente( sare, piepr, cimbru, patrunjel uscat)
-2 linguri pasta tomate
-ingredient special: pasta de ardei; eu am una facuta de bunica, dar din ce-am citit e similara cu harissa

Preparare:
Se taie carnea bucati si se caleste 10 minute in ulei.
Se scoate intr-un vas si se pune deoparte.
Separat se caleste ceapa taiata marunt impreuna cu morcovul dat pe razatoare si usturoiul taiat felii.



Cand ceapa incepe sa devina galbena se adauga pasta de tomate, se amesteca in oala se pune carnea de porc si o cana de apa.





Cand scade se adauga sosul de ardei( al meu fiind lichid am pus cam o cana) si am mai adaugat o cana de apa; daca folositi harissa punei cam 2-3 linguri( depinde cat o vrei de picanta) si 2 cani de apa; se lasa sa fiarba la foc mic, eventual acoperita pe jumatate cu capac.
Cand carnea e aproape gata se adauga carotofii si inca o cana de apa( da, stiu, e multa apa, dar cartofii or s-o absoarba). Se adauga ardeii iuti fara seminte( sau daca va place picat rau de tot, cu tot cu seminte), taiat mic.Se pun comdimentele, mai putin sarea care se pune la sfarsit de tot.


Se serveste cu muraturi.

Niciun comentariu: