luni, 9 noiembrie 2009

borderlands review si alte chestii

deci incep sa scriu acest review la borderlands, dar nu chiar acum. prima data va trebui sa mentionez alte chestii.

imi plac in general jocurile care te atrag in lumea lor, fie ea cat de aberanta. imi plac rpg-urile, mai ales cele cu teme clasice gen cavaleri, orci, elfi, regate. mi-a placut oblivion extrem de mult si chiar si fallout 3, desi are hibele lui. mi-a placut extrem de mult gothic 3, si probabil il voi instala din nou chiar azi - pentru ca acel univers te prinde si nu-ti mai da drumul.

de cand a aparut borderlands l-am jucat in mod exclusiv si aproape fara alte preocupari, fiind in concediu. l-am adus pe mordecai la nivelul 46 si curand voi termina jocul a doua oara. am luat o singura data pauza, pentru a-mi instala si a juca dragon age origins. adica un rpg epic, cavaleri, orci si alte alea. un joc care a luat 9.5 din 10 pe gamespot si a ajuns editor's choice.

l-am jucat fix 4 ore jumate, dupa care l-am sters. pentru mine nu poate fi credibil un joc atat de bine pus la punct, un personaj pe care il poti face atat de smecher, cu tot felul de atribute si vraji, dar care nu poate sa sara. sau care se blocheaza brusc ajungand pe marginea unui paraias pentru ca nu poate continua. nu suport astfel de ingradiri. de asta n-am putut juca the witcher.

retroactiv constat ca nu m-a placut nici bioshock, un shooter atmosferic foarte aclamat in toate partile, si nici mass effect, un rpg sf la fel de aclamat. constat ca toate aceste jocuri extrem de aclamate sunt produse de aceeasi firma, si anume bioware. ma intreb oare cine dracu finanteaza gamespot.

borderlands este un rpg shooter. ce inseamna asta? tu esti unul din 4 personaje (si daca ai noroc si inca 3 prieteni, vei avea o echipa completa si jocul va fi mult mai fain). cauti un "vault" extraterestru despre care exista doar zvonuri. esti pe o planeta straina ce se numeste pandora. e un loc foarte neprietenos. poti numara personajele amabile cu care interactionezi pe degetele de la o mana. depinde cate degete ai. de felul tau, esti un mercenar. iti iei misiunile pentru a avansa in quest-ul principal si de asemenea sunt zeci de misiuni facultative care sunt extrem de amuzante.

iar apoi incepe partea de shooter. pistoale, pusti, lansatoare de rachete, grenade. plus scuturi. plus "class mod"-uri. care iti dau niste atribute speciale pentru clasa ta. de exemplu eu joc ca hunter si am class mod "assassin" ceea ce imi da +44% damage, +acid attack la special skill si alte chestii.

armele sunt nenumarate. sunt o puzderie de arme intre care poti sa alegi, dar vei descoperi dupa o vreme ca ramai la preferatele tale. iar una din preferatele tale va fi un shotgun cu +10000% count, ceea ce inseamna ca trage in continuu pana cand ramai fara munitie (cu un singur click, fara sa tii apasat - ca nu stiam cum sa ma opresc prima data :D )

inamicii sunt de cateva feluri si ei. avem creaturile meprietenoase ale planetei - gen skagg (un fel de caini reptiloizi cu apetit enorm, de vreo 10 - 20 de tipuri diferite), rakk (un fel de lilieci destul de mari pe care i-am gasit relativ simplu de omorat), niste paianjani foarte faini, la fel, de mai multe clase, niste raci / scorpioni intr-o pestera pe care o veti vedea in poza imediat, si niste gandaci / larve destul de sacaitoare.

din randul alorlalti inamici avem raiders - umanoizi, de enspe mii de feluri, nivele si alte alea. mai avem niste extraterestri pe finalul jocului, destul de sensibili la shotgun. ar mai fi un fel de "garda de fier" sau ceva, al dracului de greu de omorat.

una peste alta, baietii astia care au facut borderlands au muncit foarte mult sa-l finiseze pana in detaliul cel mai mic, iar asta se vede. e o placere sa il joci. dar partile cu adevarat interesante inca nu le-ati auzit.

grafica: pe un engine (multumesc, doamne, pentru engine-ul asta grafic) de unreal tournament 3 baietii au desenat intreaga lume de mana, cu creionul. totul arata desenat, si sincer mi se parea o cretinatate pana sa joc si sa-mi dau seama cat de misto e. e o experienta unica in lumea jocurilor si macar pentru asta ar trebui sa-l incercati.

sunetul: e fain, mai ales cand auzi din stanga spate "another meat puppet" si te intorci spre a vedea un maniac cu un topor intr-o mana, fugind spre tine in timp ce corpul ii e in flacari. il privesti un pic si apoi tragi. iar el moare in diverse feluri, depinde unde il nimeresti si ce atribut are arma ta (l-ai curentat, l-ai ars cu acid pana la dezintegrare, l-ai redus la cenusa... ) sunetul armelor e bun, sunetul lumii e bun, cam tot sunetul e bun, daca stau bine sa ma gandesc.

altele: pai ai vehicule pe care le poti conduce, si sunt chiar amuzant de condus. plus ca simti o satisfactie extrema cand iti calci inamicii cu masina. ai o putere speciala pentru fiecare clasa, de exemplu o pasare de prada pentru vanator, care ataca inamicii pe o anumita raza si perioada de timp, pentru sirena ai capacitatea de a deveni invizibila si sa te misti foarte repede printre adversari, pentru soldat e o tureta cu scut si tot asa.

si o chestie pe care am remarcat-o si care trebuie mentionata e faptul ca oamenii chiar stiu sa deseneze o pestera. cred ca cele mai misto pesteri pe care le-am vazut pana acum au fost in borderlands. si pe locul doi in gothic.

partea nasoala - caci e si o parte nasoala - e chiar "final battle". foarte foarte dezamagitoare. din fericire drumul pana acolo e al naibii de fain, si asta salveaza jocul. scopul, ca in orice rpg, e doar 5% din bucuria de a juca. restul e drumul si evolutia personajului.

iar dupa ce termini, guess what - o poti lua de la capat, chiar de la inceput, cu toata experienta si armele pe care le-ai capatat prima data, iar creaturile pe care le intalnesti sunt ridicate automat la nivelul tau de experienta.

go play!