duminică, 10 ianuarie 2010

Papa bun

Partea intai: lupta cu poison-ul

A fost prima oara cand am facut peste acasa, dar nu ultima. Am mers la hiper sa ne luam chestii si am gasit la raionul de peste, pe langa alte inotataoare congelate, crap romanesc.



So, am venit cu pestele acasa, am infasat masa de la bucatarie in ziare si reviste, l-am pus pe domnul (sau doamna) in chiuveta si am inceput sa-l desolzificam :D ( in imagine se pot observa mainile bravului sot in lupta cu poison-ul).

dupa ce l-am curatat bine de solzi l-am pus pe o tava si am inceput cu randul sa-i taiem aripioarele( sfat: se taie greu, lasati-le dracu' acolo ca oricum nu le mancati si chiar te ajuta cand il prajesti ca ai de ce sa-l apuci cand il intorci)






dupa/ sau nu taierea aripioarelor se despica pestele de la anus spre cap si se scot toate cele, pana ramane curat. Avem si poze, dar am zis mai bine nu le punem. Se spala bine-bine de tot cu apa rece si in ultima apa se stoarce si zeama de la o lamaie( te scapa de mirosul de intestine).
Se taie apoi felii, se sareaza si se da prin faina, apoi la prajit cu el, in ulei foarte incins.


ta daaaa!




Partea a doua: pampered chicken legs

Ingrediente:

1 kg cartofi
3 morcovi
4-5 copane pui
150 g unt
condimente( fiecaruia ce-i zboara mintea si burta)

Se curata cartofii si morcovii, se taie la 1 cm grosime si se pun intr-o tava.

Unt aromat: unt + ce condimente vreti. Eu am pus 1/2 lg marar uscat, 1 lg piper, 1, 5 lg rozmarin, 1 lg busuioc, 1/2 paprika ( merge si usturoi pisat, ca pt. mujdei).





Se iau frumos copanelele si si baga destu-n piele, fara insa sa o desprindem. Bagam in scobitura untul, apoi mangaiem frumos pulpita pana asezam untul uniform. Facem la fel cu toate copanele, apoi le asezam peste cartofi si morcovi.


cu untul care ne-a ramas ungem puiul si pe deasupra si imprastiem si peste cartofii din tava. daca inca ne-a mai ramas il bagam in folie si-l congelam pt. tura viitoare.
Turnam apa in tava cat aproape sa acopere cartofii si bagam la cutpor, foc mediu, cam 1 ora si un pic( depinde de cuptor).


poza final.





Partea a treia: desert. Tort Padurea Neagra

reteta este a Laurei Adamache, cu mentiunile:
1. eu am pus si o fiola de aroma de portocale in blat.
2. dulceata mea a fost de 4 fructe: capsune, zmeura, coacaze si visine.
3. am ornat cu cirese dulci-amarui in sirop, gasite in hiper( buuune rau!)
4. n-am tava de tort asa ca am facut in tava normala dreptunghiulara; blatul apoi l-am taiat in doua, si abia apoi l-am sectionat, astfel incat mi-au iesit practic doua tortulete patrate.

Niciun comentariu: