sâmbătă, 9 ianuarie 2010

My women in 2009

Acesta nu este un post sexi, ci unul despre scriitoarele si personalitatile feminine care m-au insotit anul trecut. Fara sa vreau si fara sa-mi propun am constatat la un moment dat ca am avut o perioada in 2009 cand am citit doar scriitoare, one after another.

*Margaret Atwood : scriitoare canadiana, poeta, critic. Am fost foarte surprinsa sa aflu ca scrie si SF( cf. 'Observatorul Cultural' , anul X nr. 248-249) eu pana acuma necunoscand-o decat prin romanele cu tenta feminista. Readings so far: Penelopiada, Ochi-de-pisica, The Edible Woman.
Recomand citirea in original deoarece traducerile de la leda sunt extrem de proaste.

*Hannah Arendt : teoretician politic, cunoscuta pentru lucrarile care trateaza totalitarismul si conceptul de putere. readings so far: Eichmann la Ierusalim, Originile totalitarismului

*Marguerite Yourcenar : scriitoare franceza, prima femeie memebru al Academiei Franceze. Readings so far: Memoriile lui Hadrian , Creierul negru al lui Piranesi si alte eseuri

*Frida : pictorita mexicana, influentata de realism, simbolism si suprarealism, cunoscuta mai ales datorita autoportretelor sale care ilustreaza viata tumultoasa alaturi de Diego Rivera. Readings so far: Frida, de Hayden Herrera

* last, but not least, my old obsession Queen Elizabeth I and her mother Anne Boleyn. Readings so far: lost track of them.

Niciun comentariu: