vineri, 18 decembrie 2009

cate ceva despre ...ipocrizie?

neavand televizor nu ma simt asaltat de informatii inutile decat in partea din timp pe care o petrec la serviciu. si am de gand in continuare sa vorbesc despre o manie de sezon: hai sa strangem chestii pentru oameni nevoiasi si nu numai (orfani, homeless, colegi care tocmai ce s-au casatorit anul asta etc.)



doua chestii diferite apar aici.



unu. faptul ca gestul de a strange bani sau haine pentru orfani este unul extraordinar si laudabil, dar atata vreme cat aceasta initiativa apare doar de craciun mie unul mi se pare egala cu zero plus una bucata ipocrizie din partea firmelor care isi fac reclama pe spinarea unor oameni cu probleme.



doi. de unde pana unde sa strangem bani pentru aia care s-au casatorit de curand? adica in anul ce tocmai se incheie? am sarbatorit o data la birou, au adus prajituri, le-am dat cadouri, de-acu' s-a cam terminat. cel putin in opinia mea. cat mama dracu' sa-i mai sarbatoresti?

plus alta chestie: hai sa strangem niste bani pentru sefu' sa-i luam cadou din partea echipei. bai stiti ce? dau pentru el exact cat mi-o dat si el marire de salariu. fix zero. cand dintr-un salariu de sef poti sa-ti cumperi o masina noua, cred ca problema ar trebui sa se puna un pic invers: hai ei, sefii, sa stranga bani si sa ne dea prime de craciun. ce-ar fi?



mesajul meu pentru ei este cel primit pe mail-ul intern si care a circulat printre toti angajatii:





p.s. ca intra tot aici, m-am prins in sfarsit de cheia businesului. detin secretul succesului si il voi imparti acum si cu voi, o, suflete gentile si nebanuitoare.

sa zicem ca esti un sef mic si ai o echipa de cativa oameni. cum faci sa cresti in rang? sa ajungi in "varful piramidei"? pai e simplu. desparti echipa in doua, pui doi sefi din fiecare jumatate de echipa si automat ai castigat un nivel in plus la ierarhie. care se numara de jos. pentru ca si piramida se numara tot de jos. de ce sa te chinui ca prostul sa ajungi in varf cand e atat de simplu sa o construiesti direct sub tine?

Niciun comentariu: